7 metode prin care poti fi un lider mai bun

7 metode prin care poti fi un lider mai bun
19 Iul 2016

7 metode prin care poti fi un lider mai bun

Conducand o echipa aparent arata foarte usor. In realitate poate fi chiar o provocare. Cum ai ochii sefului si colegilor de lucru indreptati spre tine si cum te descurci, trebuie sa te confrunti cu tot felul de personalitati si caractere in echipa pe care o conduci.

1. Creste-ti increderea in tine

Daca vrei sa conduci o echipa in mod eficient, trebuie sa te cunosti in primul rand pe tine foarte bine. Cunoasterea de sine nu inseamna sa identifici toate defectele tale, darsa intelegi ce te motiveaza, impactul tau, ce faci bine si unde nu te descurci. Cand esti inarmat cu aceste cunostinte despre tine, incepi sa-ti construiesti echipa cu o fundatie foarte puternica.

2. Fii clar in ce trebuie realizat/livrat

Fiecare echipa exista cu un scop si in final au scopul dea livra niste rezultate sau sa aduca o contributie la rezultatele companiei. Ca si lider de echipa, trebuie sa intelegi in totalitate ce asteptari exista de la echipa si sa le comunici eficient aceste date.

3. Implica si pe altii

Imagineaza-ti doua echipe. In prima echipa toate ideile, modalitatile de lucru si planurile sunt dezvoltate de liderul echipei si impuse. In a doua echipa, liderul echipei implica in totalitate membrii echipei in gasirea de idei, crearea de planuri si deciderea cum sa le implementeze. Care echipa crezi ca va realiza mai multe? Ca si lider al echipei,focuseaza-te sa implici cat mai multa lume.

4. Ai un proces decizional eficient

Fiecare membru al echipei poate sa nu fie de acord 100% cu fiecare decizie care este luata, dar pe de alta parte ei vor gasi procrastinarea chiar mai frustranta. Asigura-te ca la decizii importante pentru echipa este unproces clar si criterii de a ajunge la o decizieastfel incat lucrurile sa se miste inainte.

5. Nu ignora deficientele

Este incredibil de greu sa livrezi rezultate printr-o echipa daca ai deficiente la nivel de resurse, skill-uri si exprienta. In acelasi timp, poate fi incredibil de tentant sa te descurci asa, in special daca stii ca organizatia se confrunta cu o situatie mai dificila.

6. Incurajeaza si sustine pe altii

Este asa usor sa uiti cat de dificil era cand faceai ceva pentru prima data sau sa operezi intr-un set nou de circumstante. Unii se descurca cu asta fara nicio problema in timp ce altii vor avea o criza de incredere de sine. Ca si lider, stabileste-ti o prioritate ina incuraja si sustine pe altii in timpuri bune si mai putin bune.

7. Aminteste-ti sa recunosti efortul de echipa

Nu inceteaza sa ma uimeasca cat de putini lideri iti rezerva timp sa recunoasca eforturile si contributiile livrate ale echipei. Daca esti cineva care intra in aceasta categorie, fa astfel incat sa-ti creezi un obicei ina fi pe faza pentru lucruri bunepe care echipa le-a incercat sau facut sirecunoaste-le efortul.

Sursa: www.teambuildingtips.com

 


Training recomandat:

1

 

Contact

  • Strada Clucerului, Nr. 55, Sector 1, Bucuresti
  • (+4021) 222.00.29
  • 09:00 - 17:30
  • Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter si nu rata oportunitatile pe care le-am pregatit pentru dezvoltarea carierei tale.

Numele trebuie sa contina doar litere.
Prenume invalid
Adresa de email este invalida.
Numele trebuie sa contina doar litere E-mail invalid